بررسی کالاهای صادراتی به کویت و نحوه آن

کویت به عنوان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، رابطه اقتصادی و سیاسی خوبی با ایران دارد و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های صادراتی برای کشور ما به شمار می‌رود.

کویت که در قسمت جنوب غربی ایران واقع شده است در حدود 4.67 میلیون نفر جمعیت دارد. از آنجایی که این کشور در یک منطقه گرم و خشک قرار گرفته است، امکان کشاورزی و توسعه برخی صنایع در آن وجود ندارد. از سوی دیگر به عنوان یک کشور نفت خیز به شمار می‌رود و فروش نفت به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمدی آن به حساب می‌آید، از این رو بسیاری از کالاهای ضروری خود را از کشورهای مختلف دنیا وارد می‌کند. بنابراین یک هدف صادراتی ایده‌آل برای کشور ما به شمار می‌رود.

 

نحوه صادرات به کویت

یکی از اصلی‌ترین راه‌های صادراتی به کشور کویت از طریق دریا است. آن دسته از افرادی که قصد صادرات کالا یا خدمات به این کشور را دارند باید کارت بازرگانی در اختیار داشته باشند و یا اینکه از طریق شرکت‌های بازرگانی اقدام به صادرات کالا به این کشور کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت شما در صادرات کالا، رعایت استانداردهای الزامی این کشور در رابطه با کالاهای وارداتی است.

طبق قوانین گمرکی کویت، عوارض تعیین شده برای واردات عموم کالاها که به تصویب شورای همکاری خلیج فارس رسیده، 5 درصد است. البته برای آن دسته از کالاهایی که جزو دخانیات محسوب می‌شود، عوارض صددرصدی تعیین شده است.

 

چه کالاهایی به کویت صادر می‌شود؟

آشنایی کامل با بازار و نیازهای کویت، جزو مهم‌ترین گام‌ها برای صادرات به این کشور عربی حوزه خلیج فارس است. اگر در این حوزه عملکرد موفقی داشته باشید مطمئنا خواهید توانست فعالیت تجاری و صادراتی خود را به این کشور آغاز کنید. از آنجایی که اقتصاد کویت وضعیت بسیار مطلوبی دارد به عنوان یک گزینه ایده‌آل برای صادرات شناخته می‌شود.

کویت بیشترین کالاهای مورد نیاز خود را از طریق کشورهای آمریکا و چین وارد می‌کند و بخش دیگری از نیازهای آن بواسطه عربستان و امارات تامین میشود. از عمده‌ترین کالاهای وارداتی این کشور محصولات دارویی، تجهیزات الکترونیکی، فلزات گرانبها، مواد غذایی و کشاورزی است.

مهم‌ترین کالاهایی که وارد کشور کویت می‌شوند، شامل محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مصالح ساختمانی، میوه و مرکبات است. تمامی کالاهای ارسالی به این کشور باید برچسبی به زبان عربی داشته و مطابق با استانداردهای در نظر گرفته شده شورای همکاری خلیج فارس باشد.

 

بهترین مسیرهای صادراتی به کویت

کویت را می‌توان در زمره کشورهایی قرار داد که تنها به آن دسته از کالاهایی که کیفیت بالایی دارند اجازه ترخیص از گمرک را می‌دهد در غیر این صورت کالا به کشور مبدا عودت داده می‌شود. اگر کالای ارسالی شما فاقد کیفیت لازم باشد مطمئنا نخواهید توانست آنها را حتی از گمرک این کشور ترخیص کنید. اگر از کیفیت محصول اطمینان کامل دارید می‌توانید کالای مورد نظر خود را از مسیرهای مختلف به کویت ارسال کنید.

 

صادرات از بوشهر

یکی از اصلی‌ترین مسیرها برای صادرات به کویت، بوشهر است. بنادر دیر و بوشهر از جمله بنادری هستند که فرایند ترخیص و خدمات گمرکی بسیار فعالی دارند. به طوری که تمامی تشریفات اداری برای ترخیص و ارسال کالا به صورت شبانه روزی انجام میشود.

صادرات از خرمشهر

خرمشهر نیز به عنوان یکی از مراکز صادراتی به کشور کویت به شمار می‌رود. از این رو افراد و شرکت‌های بازرگانی فعال می‌توانند کالاهای صادراتی خود را از بنادر خرمشهر ارسال کنند.

 

جمع‌بندی

به طورکلی بازار کویت پتانسیل لازم برای صادرات کالا را در اختیار دارد. اگر کالاهای صادراتی به این کشور کیفیت بالایی داشته و استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنند به طور حتم می‌توانند بازار پر سودی را بدست آورند. تمامی کالاهایی که به این کشور ارسال می‌شود بدون استثنا باید به زبان عربی و دارای برچسب باشند. اگر مواردی را که گمرک این کشور الزام کرده است را رعایت نکنید کالا به مبدا عودت داده می‌شود. بنابراین برای موفقیت در صادرات به طور حتم اولین گام، ارزیابی بازار این کشور است و در گام بعدی کالای صادراتی شما باید متناسب با بازار این کشور دارای استانداردهای لازم باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *